Op KC de Rietgors werken we met een kwaliteitscyclus om de kwaliteit van het onderwijs continu te verbeteren. Dit doen we onder andere door middel van groepsbezoeken van de directeur, gesprekken en analyses van de resultaten en gebruik te maken van bord- en werksessies. Het jaar is verdeeld in vier periodes. Aan het einde van elke periode blikken we terug en kijken we vooruit. Op deze manier werken we als team gezamenlijk aan het behalen van de doelen in het jaarplan en waarborgen wij de kwaliteit van ons onderwijs.

 De speerpunten voor het schooljaar 2025-2026 zijn:

  • We geven dit jaar een impuls aan ons rekenonderwijs.
  • We schrijven een beleidsplan voor digitale geletterdheid waarin onder andere beschreven wordt hoe ons dagelijks handelen ten opzichte van digitale geletterdheid eruit ziet.
  • We geven dit jaar een impuls aan ons onderwijs aan kinderen die meer uitdaging en verdieping nodig hebben.
  • We ontwikkelen een nieuwe weektaak waarop meer ruimte is voor eigenaarschap van de kinderen. 

Bovenstaande punten zijn terug te vinden in ons jaarplan. Elk speerpunt komt gedurende meerdere bord- en werksessies terug bij het team, zodat wij planmatig kunnen werken aan deze verbeterdoelen. 

Resultaten

Het fundamenteel niveau is het niveau voor taal en rekenen dat (bijna) alle leerlingen aan het einde van de basisschool moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep 8 met de doorstroomtoets. Wij gebruiken hiervoor de LIB doorstroomtoets. De inspectie stelt dat minimaal 85% van alle kinderen het basisniveau moet behalen. Deze 85% is de signaleringswaarde (ondergrens) voor het fundamenteel niveau en dit is voor alle basisscholen in Nederland gelijk. De signaleringswaarde op 1S/2F is 51,8%.

De inspectie beoordeelt de resultaten op basis van de eindtoetsen van 2022-2023, 2023-2024 en 2024-2025.Over deze drie jaren heeft 100% van onze kinderen het 1F niveau behaald, dit is boven de signaleringswaarde. En 71% van onze kinderen heeft gemiddeld over deze drie jaar het 1S/2Fniveau behaald, dit is boven de signaleringswaarde.